Kako koristiti društvene medije za posao?
Društvene mreže poput Linkedin-a, Facebook-a, Twitter-a i ostalih manje ili više poznatih su preplavile svačije poslovno okruženje. Sa blizu 1.5 milijardi dnevno aktivnih korisnika Facebook je postao vrlo relevantna platforma za komunikaciju kako privatnu, tako i poslovnu.
U tom svetlu, odlučili smo se da istražimo na koji način se potencijal društvenih mreža može upotrebiti u poslovne svrhe. Analizirali smo, istraživali i ponešto i zaključili. Kako smo i sami u ovim vodama početnici, odlučili smo da naša dosadašnja saznanja podelimo i sa vama.
Porast broja dostupnih društvenih mreža i korisnika istih otvorio je nove mogućnosti prezentacije, promocije kompanija ili čak prodaje proizvoda i usluga.
Društvene mreže po svojoj prirodi prevashodno služe za komuniciranje i razmenu ideja, komentara i mišljenja, a svojim odlikama i brzim širenje usled najčešće besplatnog korišćenja, sasvim očekivano donele su i nove ideje u primeni. Onim kompanijama koje umeju na pravi način da koriste ovo oružje, društvene mreže pružaju sjajnu priliku da održavaju odnose sa starim, zadobiju poverenje novih klijenata i unaprede svoje poslovanje.
Pre bilo kakvog nastupa ne nekoj od mreža od velike je važnosti definisati cilj i biti dosledan u sprovođenju istog. Loš plan može biti kontraproduktivan i umesto pridobijanja novih klijenata čak i naškoditi ugledu.
Ukoliko se odlučite da isprobate ovaj vid promocije svoje kompanije od presudne je važnosti da postavite pravu medijsku strategiju. Definišite specifične, ostvarljive, relevantne i merljive ciljeve. Lajkovi i tvitovi nisu i ne smeju biti sami po sebi cilj vaše kampanje, te tako ne trebaju biti merilo uspešnosti vašeg nastupa.
Vaš cilj je da vaše pratioce pretvorite u kupce i klijente – ne gubite to iz vida. Analizirajući svoje postojeće klijente i potrošače ili samo tržište putem anketa i upitnika, koje možete sprovesti upravo putem društvenih medija možete dobiti dosta važnih i korisnih informacija i smernica za osmišljavanje vašeg nastupa. Taj način poslužiće da prepoznate i bolje upoznate vašu ciljnu grupu i odaberete pravu mrežu za vašu prezentaciju.
Ako vaš sadržaj vašim pratiocima ne donosi nikakvu korist to je znak da je vaša taktika pogrešna ili loše odabrana za ciljnu grupu koju želite da privučete. Zbog toga uložite napor i vreme da ispitate navike i interesovanja vaših potencijalnih klijenata – pregledajte portale i sadržaje koji okupiraju njihovu pažnju i na osnovu toga kreirajte kvalitetan sopstveni sadržaj. Onoliko vremena koliko ste posvetili kreiranju sadržaja koji plasirate, toliko posvetite i čitanju komentara i pitanja. Podsetite se zbog čega društvene mreže prevashodno postoje, pa stoga pokušajte da komunicirate što više, delite svoje misli i ideje sa pratiocima i pustite njih da dele svoje.
Budite originalni i inovativni, a povremena analiza uspešnosti odabrane strategije biće vam od velike koristi da svoje nove nastupe prilagodite novim situacijama na tržištu i ciljnoj grupi. Da biste bili uvek u toku sa dešavanjima na tržištu ili čak dobili neke nove poslovne ideje koje kasnije možete iskoristiti za svoj kanal ili profil pratite svoju konkurenciju.
Kako ove greške ne biste iskusili na sopstvenom primeru evo par najčešćih i saveta kako ih uspešno izbeći:
- Nedostatak iskrenog nastupa – vaš nastup putem društvenih medija jeste vid predstave ali budite dosledni vašoj poslovnoj politici i etici
- Hvalisavost – umesto isključivo samo na sebe osvrnite se i na rad i rezultate drugih. Objavljujte novine o vašim saradnicima, njihovom uspehu i vašoj saradnji. Na taj način stvarate sliku i o sebi.
- Nestrpljivost – za sve je potrebno vreme. Ne odustajte i ne očekujte prerano rezultate u profitu, učite na greškama konkurencije i svojim (ako baš morate).
- Zatrpavanje sadržajem – ukoliko korisnik ne vidi ništa osim vaših objava, prestaće da vas prati bez obzira na to koliko ste mu bili zanimljivi svojim sadržajima ili bio zadovoljan vašim proizvodom. Nađite pravu meru u svom nastupu.
- Nedostatak interakcije – obaveštavajte svoje pratioce o novinama, ali nemojte ignorisati njihove negativne kritike. Pokušajte da svima odgovorite na pitanje i izađete koliko god je moguće u susret u rešavanju potencijalnih problema.
Izbegavanjem ovih čestih grešaka i raznolikim sadržajem vremenom ćete zadobiti poverenje klijenata i ubediti ih da vaš proizvod ili usluga zavređuje njihovu pažnju i novac, ali isto tako dobiti i korisne informacije za unapređenje sopstvenog proizvoda i rada kompanije.
Nadamo se da vam je ovo bilo interesantno i da smo uspeli da prenesemo naše dosadašnje iskustvo i nalaze u primeni društvenih mreža u poslovanju.
Kakva su vaša iskustva?